Kidz Active lodge en school, gastgezin en meer

9 juli 2015 - Tamale, Ghana

Hello everybody,

Vandaag al weer de 5e dag in Ghana, wat gaat de tijd toch snel! Maar wat maak je tegelijk veel mee in zo een korte tijd. Ik zal even vanaf maandag vanaf mijn laatste blog verder gaan!

Maandag de bus reis gehad zoals ik liet weten in mijn vorige bericht, helaas hebben ook wij pech gehad en dus ruim 2 uur moeten wachten en zijn we in totaal 16 uur in de bus geweest. Maar eigenlijk viel t hartstikke mee allemaal, je merkt hoe snel je eigenlijk meedoet met het leven hier, normaal zou ik gek worden bij een paar minuten vertraging alleen hier valt 2 uur zo erg mee, normaalste zaak ter wereld he :)
In de avond ingetrokken in de Kidz Active lodge, dat was echt vakantie vieren gewoon! Heerlijk eten van mister Bob, en heerlijk kunnen douchen.

Dinsdag hebben we lekker kunnen uitslapen tot half 9 en daarna zijn we Tamale door gegaan om de stad wat te leren kennen en onze fietsen op te halen. En hoe kan t ook anders mijne had 2 lekke banden in de avond hebben we gezellig met alle andere vrijwilligers gegeten in de lodge om vervolgens naar een dansconcert te gaan. We gingen in de taxi, en nu moet je je voorstellen dat het verkeer hier niet te vergelijken is met nederland, en dan ook echt helemaal niet. Dus wij met z'n 5'en in de auto dus ik voorin opschoot, me vasthoudend aan t dak zodat ik niet bij de chauffeur op schoot zou belanden. Begint het te regenen.. Dusja ik gleed weg en zat dus op de handrem en de versnellingspook. En ja de mensen hier gebruiken dat ding ook dus je kan je wel voorstellen wat er gebeurde als t stoplicht rood was en die erna weer weg moest rijden ;-)
De voorstelling begon weliswaar 2 uur later door de regen (zo werkt dat hier he!) maar t was echt heel gaaf!

Gister (woensdag) zijn we in de ochtend begonnen met een djembee les, heel erg leuk maar niets voor mij!
Vervolg zijn we in de middag naar de markt gegaan ( na weer een regenbui) 'helaas' kon ik niet fietsen op me kapotte fiets dus heb ik dit uitstapje van achter op de motor mee mogen maken, niet verkeerd aangezien er veel modder was :) in de avond lekker weinig gedaan om alvast voor te bereiden op vandaag en dat was zeker nodig!

Vandaag was wel echt een hele bijzondere dag. Vanmorgen zijn we om half 8 naar de Kidz Active school vertrokken, en wauw dit was echt super gaaf! Al die super lieve kindjes, nee aandacht kom je er als 'salaminga' niet te kort! Vooral foto's maken vinden ze echt heel erg leuk!
In de middag ben ik dan eindelijk naar mijn gastgezin gegaan, of naja eigenlijk familie want t zijn gewoon 2 pleinen met daaromheen allemaal woningen met broers zussen neefjes en nichtjes met hun hele gezin! En hassan onze gastvader is de manager van t project Judah Mahama waar ik ook een handje gaat helpen dus zoals Bash dat zegt: you are in the informationcentre.

Nu ga ik heerlijk mijn bed opzoeken want morgen staat de wekker alweer om half 6 om naar Judah Mahama te gaan! Ik heb er heel veel zin in!

Liefs Kim

1. Ellen:
    9 juli 2015
    Ah kim, ik ben zo blij voor je! En trots! Fijn om te lezen dat het goed gaat.
  2. Renata:
    Al zoveel verhalen na vijf dagen:-) Volgens mij lijkt het erg op Indonesië! Xx
  3. Sylvia:
    10 juli 2015
    Top om te horen dat het goed gaat. Schat pas goed opjezelf dikke xxx van ons.
  4. Joyce Roestenburg:
    10 juli 2015
    Jeetje Kim. Het klinkt allemaal super. Wat je niet kan beleven in vijf dagen. We zijn hartstikke trots op je. Veel plezier met de kindjes en je gastfamilie c.q. dorp.
    Kus, Joyce
  5. Lindy:
    10 juli 2015
    Hè Kim. Klinkt goed allemaal. Trots op je. Je vader geeft het ook gelezen en is hartstikke trots op je. Dikke kus. Lindy
  6. Joke van veen:
    10 juli 2015
    Kim, wat een verhaal zeg, jij maakt een hoop mee! TOP
  7. Hennie:
    11 juli 2015
    Leuk om je verhaal te lezen. Nog veel plezier. XX
  8. Els:
    13 juli 2015
    Wat een avontuur! Leuk om met je mee te reizen :)
  9. Hennie:
    13 juli 2015